Find out what I'm doing, Follow Me :)

Thursday, September 10, 2009

090909


090909...

hari dimulakan dengan peristiwa di stesen minyak...

seperti biasa, kalau aku datang mengisi minyak kereta, aku akan lock nozzle pam minyak itu dan membiarkan seketika sambil ke depan mengelap cermin depan kereta. pada kebiasaannya, bila dah habis lap cermin, mesti minyak dah cukup penuh dan seperti biasa juga, nozzle dipulangkan ketempatnya dan rutin ini telah menjadi kebiasaan aku sejak seberapa lama.

itu adalah normal.

tapi pada hari itu...

seperti biasa, kalau aku datang mengisi minyak kereta, aku akan lock nozzle pam minyak itu dan membiarkan seketika sambil ke depan mengelap cermin depan kereta. pada kebiasaannya, bila dah habis lap cermin, aku lihat kat belakang kereta ada banyak minyak mengalir... sekali tengok, kat nozzle tu minyak membuak-buak melimpah ruah ke ladang gandum... kat lantai pula, lecaknya dah macam sawah padi dah... huhu.. kebetulan (ditakdirkan) kat pam sebelah ada seorang lelaki tengah isi minyak. dia pun baru terperasan bila nampak aku berkejaran menyelamatkan keadaan. bila keadaan sudah menjadi tenang dan terkawal, dia cakap kat aku..

lelaki itu : "waa.. penuh habis.. untung loo.. manyak ong!!"
aku : "haha.. mana ada untung loo.."
aku (dalam hati) : "apa kejadahnya banyak ong.. rugi je duit mengalir dalam longkang.. huhu.."

kesudahannya, sepanjang hari itu sakit tekak ketoksikan menghirup bau minyak Ron95.. huhu..

jadi, pengajaran untuk aku... lock itu tak boleh dipercayai.


okeh..

dan hari ditamatkan dengan peristiwa di Nando's Alamanda...

Image Hosted by ImageShack.us

tertera di gambar adalah orang-orang MCKI ~ the dark side of IK*M... asalnya, semua dari kami adalah officemates... tapi kebanyakkannya dari mereka ini telah meninggalkan kampeni dan mencari rezeki ditempat lain... ironinya, mereka tidak rela untuk keluar, tapi terpaksa juga disebabkan oleh "seorang" itu...

apapun, kami still keep contact...


seperti masih dalam satu kampeni lagi... huhu..


1 comments:

Anonymous said...

pernah jadi jugak, tapi tak la sampai jadi sawah padi sebab pekerja petrol pump tu berlari untuk selamatkan minyak mereka :D