Find out what I'm doing, Follow Me :)

Friday, June 12, 2009

di balik cermin mimpi...



Di balik cermin mimpi
Aku melihat engkau
Di dalam engkau
Aku melihat aku
Ternyata kita adalah sama
Di arena mimpi yang penuh bermakna

Bila bulan bersatu dengan mentari
Bayang-bayang ku hilang
Di selebungi kerdip nurani
Mencurah kasih, kasih murni
Mencurah kasih

Di balik cermin, cermin mimpi
Adalah realiti yang tidak kita sedari
Hanya keyakinan dapat merestui
Hakikat cinta yang sejati
Hakikat cinta yang sejati

Dengan tersingkapnya tabir siang
Wajah kita jelas terbayang
Dan terpecah cermin mimpi
Menjadi sinar pelangi
Pelangi

##--##



dulu... aku tak ingat bila... tapi dululah... pada masa itu aku tengah demam... demam yang agak teruk jugalah... satu dua malam... atau mungkin lebih... aku kerap bermimpi... berlatarbelakangkan lagu ini, aku berada di suatu ruang dimensi yang pelik... aku melihat diriku di dalam satu serpihan kaca lutsinar... sedang meraba-raba mencari jalan untuk keluar dari serpihan itu... serpihan kaca itu pula sedang terapung-apung melayang di ruang udara... terdapat ramai orang pada ketika itu, tapi tiada seorang pun yang memperdulikan serpihan kaca yang terapung dan melayang-layang itu... dan kemudiannya aku mesti terjaga dari tidur...

sejak dari itu, aku sebenarnya seperti takut... takut dari apa, aku sendiri pun tak tahu... aku juga tak berani nak dengar lagu ini... takut jika mimpi itu kembali menghantui... dan aku tak mahu lagi dengar lagu itu...

hinggalah kini...

aku terdengar lagu ni di blog seseorang last week... memula freaked out juga... mujur takde mimpi seperti itu setakat ini... tapi arghh!! it's still lingering in my mind...


reflection of me :~ mungkin cerminan mimpi itu adalah aku...

5 comments:

Fiza Zainal Abidin said...

suka bermimpi ek...jgn bermimpi disiang hari okay..tu apa tu meleleh air liur eeiiiii tido je keje dia :PP:P

The Blogwalker said...

=)
mimpi berlatarkan lagu ni?

hoho.
penah gak mimpi n pastuh ade background song lagu ni.
tapi time tuh, tgh naek atas daun.
terbang2 kat taman.

tapi sekadar mimpi jela.

cryofoton said...

miss fiza : mana ada suka bermimpi... xde mention pun suka bermimpi... :P

fath : wahhh... bestnya awak dapat mimpi yang indah-indah...

kad0k. said...

try watch "mirror"..menarik..:)

salam blog..:)

cryofoton said...

kad0k : ouhh.. ye ke.. okey, nnt try carik..

salam blog juge... :D