Find out what I'm doing, Follow Me :)

Thursday, February 10, 2011

EwwW...

sebenarnya aku sukar untuk memahami... atau sebenarnya memang tak faham dengan trend terkini budak-budak zaman sekarang ni...


rasanya ramai sudah tahu dan pernah menonton video yang dibuat oleh Anwar Hadi tentang trend yang ini. trend bahasa rempit. atau juga boleh dipanggil dengan bahasa ewwww~!!. kalau kat facebook, banyak saja status yang guna bahasa ni. naik menyampah lak bila nak bacanya... dan paling menimbulkan masalah bila hampir semua cousin (sepupu) aku guna bahasa macam ni... kalau stakat status tu, mungkin boleh buat tak tahu je... tapi dalam real-time chat pun boleh jugeeeee.... T_T bebudak sekarang ni dah pandai-pandai agaknya... aku terpaksa ambil masa 10 minit cuma nak paham sebaris ayat jewww...

ada satu hari tu aku saje je post video tu dlm fb adik aku (yang unfortunately, guna juga bahasa tu).. siap mengajuk-ajuk lagi depan dia... haha... tambah plak dengan status yg macam ini...

Image Hosted by ImageShack.us
By cryofoton at 2011-02-09

bila dia dah tengok video tu, dia gelak je... tapi lepas tu dia still buat juga bahasa camtu... T_T (takde kesedaran sivik sungguh.. huhu..)


by the way, for those who not seen the video yet, you can watch it after the jump (or below, if the blogger jumping thingy doesn't work - baru nak mengetest.. huhu)



2 comments:

pu3sakura said...

huhuhu...budak² zaman sekarang mmg kreatif cuma kadang² kreatif mereka tak bertempat...sabar je la...

cryofoton said...

pu3sakura : tulaa.. sume makin pintar belaka.. huhu..